Larmet går…

Idag är jag trött och slö. Gick och la mig tjugo över elva, då lillprinsen somnat. Sen kom Peter hem strax efter halv tolv och då låg vi och pratade en stund, innan jag somnade.

Sen vaknade Fabbe halv två, och hade tydligen nån form av hungerskris. Han tyckte nämligen att han skulle ligga och äta resten av natten. Varje gång han tappade taget började han böka och stånka värre än en liten griskulting.

Halv sex släppte han äntligen taget och somnade. Kvart i sex ringer Peters klocka, och sen höll den på att ringa var sjunde minut ett tag, innan han stängde av den helt och somnade om.

Sander kom ner och klagade på ont i magen, så han fick vara hemma idag. Inte verkar han sjuk nu, så jag antar att det har att göra med händelserna i skolan.

Fem i sju öppnar Manda ytterdörren och ska cykla till bussen, men hon måste vart slö i morse för hon glömde larma av.

Efter 40 sekunder tjuter det således öronbedövande i hela huset. Fördelen var väl att Peter iaf kom upp ur sängen. Han kom snabbt på fötter och fick rusa upp och larma av.

Tur att han var hemma ändå, för kamerorna startar direkt när larmet går, och jag har ingen lust att springa runt i bara trosor och visa upp mig för hela Securitas… Ha ha.

Den enda som fortfarande trynade efter den signalen var Fabbe som oberörd låg och sov i min säng. Men det är klart, har man vart vaken och ätit fyra timmar på natten, är man väl lite slö dagen efter.

Trots min uteblivna sömn, var det ju bara att gå upp och ta tjejerna och sätta på kaffe, så man kunde piggna till lite.

Peter, som ju redan blivit sen tog det lugnt och hann ta en kopp kaffe med mig innan han skulle till jobbet. När han skulle åka deppade tjejerna ihop, och i samma veva vaknade Fabian, så då fick han stanna hemma några minuter till.

Sander fick dom som tur var på andra tankar, när han plockade fram bitar av sin bilbana och satte ihop till kransar åt dom. Sen ville de inte ta dem av sig utan har haft dom på huvudet hela morgonen!

20120329-113224.jpg

20120329-113218.jpg

20120329-113204.jpg
Tokungar med bilbanehattar!

Nu vilar Ellie & Nolia och Fabian är trött, men vill helst använda mig som napp hela tiden vilket innebär att jag blir fast i soffan. Ja jag antar att jag ändå inte hade nåt bättre för mig!

Leave a comment