Ingen piggelin idag

Idag är en sån där dag när jag inte kan bli pigg. Är inne på sjätte muggen kaffe, utan minsta tecken på att känna mig piggare. Det enda som händer är att jag måste kissa var femte minut ungefär…

Nolia har, som från ingenstans, blivit alldeles hes och verkar hängig. Hon kraxar bara fram ljud och ville nu ha välling och lägga sig igen.

Hon stog ute i köket och kraxade, pekade på vällingburken och nappflaskorna och nickade stort när jag frågade om det var välling hon ville ha. När den var klar gick hon in och ville lägga sig i sin säng. Duktig tjej som visar vad hon vill.

Ellie tyckte minsann att hon också behövde välling nu när ändå syrran fick, och det är klart hon får då. Även om hon, till skillnad från Nolia, åt rejält med lunch.

Jag hör att Ellie pratar där inne, så henne får jag nog hämta ut om en stund, men det förvånar mig inte om Nolle har somnat. Låt det vara en liten tillfällig svacka bara, så dom inte går och blir sjuka nu igen…

Fick förresten syn på förut att Ellie fått två kindtänder. Jag råkade se nåt vitt och trodde hon stoppat nåt i munnen, men det visade sig vara en kindtand på vardera sidan i nedre käken.

Har för mig att dom kommer senare än vid 13 månader, men tydligen inte. Jag har sagt till Peter att hon går och håller sig på kinderna, upp vid öronen, och ojat sig.

Jag har trott att det kanske värkt i öronen men säkert är det ju när dessa tänderna spruckit igenom. Var tvungen att kolla Nolias mun och där är det precis på väg att spricka, på exakt samma ställen.

Kanske därför hon är lite hängig då, kom jag på precis. Fast inte blir man väl hes av tandsprickning!?!

Fabian har en “jag-sover-bara-om-jag-får-äta-på-min-mamma” dag! Ganska jobbigt faktiskt, men antar att han inte bryr sig nåt nämnvärt om vad jag tycker om det.

20120329-151019.jpg
Fabbe lånar brorsans keps!

Leave a comment