Har inte hänt nåt!

God morgon, god middag, goddag! Får bli allt på en gång idag, då första inlägget inte kommer förrän så här sent. Fick faktiskt ett sms med frågan om det hänt nåt, eftersom jag inte uppdaterat bloggen idag… Ha ha.
Hänt nåt har det inte, men dagen har gått för fort bara.

Var så jäkla trött igår kväll, så jag somnade på soffan redan strax efter åtta. Jag skulle egentligen ha väckt Fabian en stund, eftersom han sov i vagnen och hade sovit sen halv sex. Så tänkte jag bara blunda nån minut innan jag tog upp honom…

Vaknade vid elva av att Peter la en hungrig Fabbe på mig. Vi gick ner i sängen och la oss, men redan efter en kvart sov lillprinsen igen som skönt var.

Sen var han vaken och åt mellan tre och halv sex. Till slut gick jag upp och gjorde en flaska tillägg åt honom då han blev mer och mer missnöjd. Han åt upp hälften, runt 80ml, och somnade om en stund till.

Ibland är han helt nöjd med bara bröstmjölken, medans han vissa dagar blir nästan förbannad efter en stund vid bröstet. Trots att han äter och äter så kommer det väl inte tillräckligt då.

20120331-164635.jpg

Sedan rasade dagen på i raskt tempo. Ta upp tjejerna, göra frukost, lösa melodikrysset, lägga tjejerna, amma, plocka undan lite, tvätta… Ja allt möjligt sånt där som bara måste göras.

Sen kom farmor och farfar förbi och drack kaffe, och då gick det snabbt ett par timmar till av dagen.

Amanda åkte med farmor och farfar hem, och sover där inatt. Peter och Sander är ute och sågar ner ett träd på baksidan av huset som börjat bli lite för stort. Tjejerna vilar, men ska alldeles strax väckas och jag har ammat Fabbe.

Men nu fick det bli lite mat på flaska igen för han blev aldrig nöjd och jag skulle behöva börja med middagen också!

Det var min lördag fram tills nu, inte så spännande men skönt när familjen är hemma!

Leave a comment