Tiden går!

Fredagkväll redan igen. Jag har sagt det förut men säger det igen – jag förstår inte hur fort tiden går. Känns inte som om jag hinner med alls. Veckorna flyter på här hemma. Dagarna är intensiva och sömntimmarna lite för få men det är ändå härligt att kunna ha möjlighet att fortfarande vara hemma med barnen. Ska villigt erkänna att jag får ångest bara av tanken på att behöva sätta dem på förskola så småningom så jag försöker att inte tänka på det. När veckorna går så fort, blir man ju dock påmind om det.

Veckan som vart har vi hunnit med tre öppna förskolan besök och det är alltid lika kul. Tyvärr var det avslutning för terminen i Hjärtum i onsdags förmiddag, så nu är det inte nåt där förrän vecka 5 igen, lite tråkigt. På Edet är det iaf öppet ett par veckor till innan det är lite jullov. Idag när vi var där kom Ann-Chatrine från musikskolan med sin gitarr och så hade hon med sig en hel massa uckulele som barnen fick spela på. Mina barn älskar sång och musik så detta passar dom som fisken i vattnet.

Hela eftermiddagen här hemma sedan lekte Ellie & Nolia att dom var Ann-Chatrine. De turades om att hänga en leksaksguitarr om halsen, tog fram en stor påse där de låtsades ha instrument i och satte dockor och nallar i ring och sen hade de samling. Sen tog de ett varv ut till mig i köket med alla grejer och sa att dom hette Ann-Chatrine och var där för att ha sångsamling. Söta ungar!

Dom har börjat leka mycket rollekar nu, och har fantasi till tusen. Att ha och ta hand om sina bebisar älskar dom, och se leker även att en av dom är bebis och så tar den andra om hand och är mamma. Underbart att höra när de håller på, och det blir tydligt hur kul det är att alltid ha sin bästa vän med sig. Ja även Fabian är med och leker, men där märks ännu att han är lite yngre.

Nä klockan går, jag måste försöka få lite sömn. Var dåligt innan vi hade magsjuka, men efter den natten då det inte blev nån sömn så har jag haft ännu svårare att komma ikapp. Skulle verkligen behöva sova, sova, sova men det vill sig inte riktigt så tyvärr.

20131129-234044.jpg

20131129-234053.jpg

20131129-234124.jpg

20131129-234139.jpg

20131129-234147.jpg

One thought on “Tiden går!

Leave a Reply

