Magsjuka

Usch här har magsjukan slagit till med full kraft. Började med mig igår eftermiddag och sen Ellie & Nolia lite senare. Jag blev så matt och fick ont i hela kroppen, och kunde knappt röra mig. Manda var snäll och la de små och jag slumrade på soffan en stund. Vaknade till och mådde vansinnigt illa, och sen började jag spy. Vid nio vaknade Ellie och spydde ner sängen. Fick duschat henne, bytt lakan och gjort iordning för att en kvart senare få göra om alltihop då Nolia vaknade och spydde.

Sen höll vi på att spy om vartannat fram till strax efter klockan ett, innan dom somnade. Jag la mig på soffan en stund och somnade till. Vid tre vaknar jag av att Manda är uppe och spyr ner hela badrummet. Var bara att börja skura medan hon duschade av sig. 40 minuter senare försökte jag lägga mig en stund igen, men klockan sex var tjejerna vakna och verkade pigga…

Jag var dock helt urlakad och dagen idag har vart tuff. Under dagen har även Sander och Peter sjuknat in och den enda som klarat sig (peppar, peppar) är Fabian. Inte ens en sked vatten kunde jag få i mig förrän sent på dagen idag och jag har fortfarande en väldig värk i kroppen och känner mig risig.

Nu ska jag strax krypa ner i sängen och hoppas på att få sova lite, och att vi alla mår bättre imorgon.

Leave a Reply

