Trött, tröttare…

Idag har vi vart på vattenpalatset och badat och haft det skönt. Barnen älskar verkligen att bada och de märks att de är vana vid vattnet. Släpp, ropar de, och så “simmar” de med hjälp av sina armpuffar. Riktigt duktiga är de. Mormor var snäll och åkte med, och det är verkligen tacksamt. Att åka själv med allihop blir lite svårt än.

Igår gjorde vi inte mycket. Jag är så vansinnigt trött och nätterna är verkligen inte bra just nu. Igår var allt jag kunde tänka på när jag skulle få sova nästa gång. Att aldrig få sova en hel natt, utan vara vaken inte bara en, två eller tre gånger utan betydligt mer än så är otroligt påfrestande. Ser ju heller inget slut på det, och vet att avlastning inte finns så jag måste bara bita ihop och klara mig utan sömnen. Det gör att jag känner mig väldigt stressad och trött och orkar inte alls lika mycket som jag vill.

20131110-214453.jpg
Tänk om ni bara kunde sova ordentligt på nätterna, älskade små ungar! ❤️❤️❤️

Nu är det iaf strax dags för sängen och det är ju bara att hålla tummarna och hoppas på att få lite sömn. Ut med hunden bara nu så ska jag nog krypa ner sen!

One thought on “Trött, tröttare…

  1. Jag lider med dig när det gäller sömnbristen. Det är verkligen terror att aldrig få sova. Jag har bara två barn men båda sover som krattor. Vi försöker dela upp nätterna, jag och min man, så att vi i alla fall får sova varannan natt. Är du ensam med barnen eller bor pappan med er? Du som är hemma med barnen behöver verkligen energin tänker jag. När jag var föräldraledig tog min man de jobbiga nätterna för att jag skulle kunna vara en bra mamma, och när han var föräldraledig var det jag som tog de jobbiga nätterna för att han skulle orka vara en bra pappa. Kan mormor eller morfar eller någon annan nära hoppa in och hjälpa till? Hoppas att du får sova snart, hälsar en mamma med två treåriga tjejer som röjer runt på nätterna 😉

Leave a Reply

