En lång och seg dag.

Idag har det vart en sån lång och seg dag, vet inte varför men så har det känts. Frågan är då hur lång dagen kommer kännas imorgon nu när vi ställer om klockan inatt. Inte lär barnen bry sig om det, kan jag ju lova. Klockan lär väl knappt stå på fem imorgon när jag tvingas gå upp.

Imorse var de vakna tidigt och försökte tända lampan, men det var strömavbrott så då gick de runt och tryckte på varenda lampknapp i hela huset. Hela morgonen var strömmen borta och jag var så sjukt kaffesugen när klockan passerade nio och jag fortfarande inte kunnat sätta på nåt kaffe. Vid halv tio kom den tillbaka som tur var. Eftersom vi har egen brunn med elektrisk vattenpump kan vi inte använda något vatten heller då strömmen är borta. Det gör att vi inte kan spola på toa eller nånting och man blir lite låst direkt.

Barnen har varit lite halvgnälliga idag, och dragit fram allt de kommit över. Till slut kom jag på att plocka fram lite nya grejer, som de aldrig lekt med förut och då satt de en bra stund. Bl.a några gamla pussel som Manda hade när hon var liten och så Mandas porslins servis, och den var populär. De dukade upp och låtsades hälla i de små kopparna. Tog sedan så försiktigt och fint och satt och drack.

20131026-223011.jpg
Nolia klagade lite på örat idag med men var ändå piggare och verkade inte ha så ont iaf. Skönt det. Trötta var dom ikväll och först ville dom lägga sig fem men då var det nästan dags för middag och sedan duschade jag alla tre och de fick leka lite med vatten, så sju sov dom sen. Nästan jag med kan jag säga. Jag la mig med Fabian och var precis på väg att somna när det ringde på min telefon.

Det var Manda som undrade om jag kunde komma in med grejer till henne. Hon följde med en kompis hem igår efter skolan och sov över, och sen har hon vart kvar hela dan idag och skulle stanna en natt till. Så jag fick sätta mig i bilen och köra iväg med grejer till henne, och passa på att handla lite när jag ändå var på Edet. Sen gick energin lite ur mig när jag kom hem igen, så trots att det finns hur mycket som helst att göra så sjönk jag ner i soffan. Ibland orkar man bara inte…

Nä nu är det iaf dags för hundpromenad och sen sängen. Just nu känns det som om jag hade velat gå och lägga mig och vakna om en vecka, men jag är nöjd om jag får ett par timmars sömn med så klart!

Leave a Reply

