Dom sov!

Ja imorse vaknade jag i nån form av chock i min egen säng, det ni! Jag hade tagit över Fabian till min säng strax efter tolv men sedan somnade vi om och fick alltså sova ända tills klockan var sex. Det var så otroligt längesen som de sov hela natten så jag kommer inte ens ihåg när det var.

Eftersom de inte somnade förrän efter nio igår var det dock lite för lite sömn ändå att gå upp sex, så jag lurade dom och sa att klockan var mitt i natten. Det var ju fullständigt kolsvart både ute och inne, så det hade lika gärna kunnat vara natt. Vi la oss i sängen och de låg och snattrade en stund. Ellie somnade om ganska fort, men Nolia låg på sin plats och så sa hon “hallå, folket vad gör ni?” -Tyst, vi sover, svarade jag. Då försökte hon få igång Ellie, men hon hade ju som tur var redan somnat. “Ellie! Ellie! Ja tycker du e en bajskojv!” låg hon och upprepade ett par gånger innan hon också nickade till. Fabian låg länge och sparkade, tjatade och höll på men till slut slumrade han till lite han med.

Tio i åtta vaknade dom igen och det känns ju mer än okej. Då hade Sander redan gått upp och satt i vardagsrummet och spelade x-box. Sällan jag kommer upp efter honom kan jag säga. Vi åt frukost och precis när vi var klara ringde Anna och frågade om dom fick komma ut på förmiddagen och hälsa på en stund. Hon skulle börja jobba kl tre, så de kom ut och drack kaffe och var här till två tiden. Vi var ute ett tag och lekte och hade en trevlig stund.

20131019-215059.jpg
Jag bakade en kaka innan de kom. Kärleksmums fast på lchf vis, och den blev riktigt bra. Både vuxna och barn gillade den. Senare på eftermiddagen när jag körde Sander på fotbollsträningen lämnade vi varsin bit till mormor och morfar och de tyckte också mycket om den.

20131019-215906.jpg
Ellie, Nolia och Fabian köpte lördagsgodis. Varsin liten påse fläsksvålar. Det älskar dom. En bra lördag har vi med andra ord haft. Nu vågar jag knappt säga det, men visst önskar jag att de kan sova lika bra inatt.

Leave a Reply

